Myslíte si, že to dokážete sami? Zkusit to můžete, ale zaručeně nezískáte stejný výsledek jako s profesionálním copywriterem. Copywriting SEO je dovednost, ve které se kombinuje několik vlastností. Pokud nemáte všechny z nich, texty nebudou mít tu nejlepší podobu pro uživatele i vyhledávače. Zde jsou čtyři základní dovednosti textaře:
-
schopnost psát kvalitně a poutavě,
-
skvělé znalosti českého jazyka (gramatiky, stylistiky a širokou slovní zásobu),
-
přehled o daném tématu,
-
znalosti o zásadách optimalizace pro vyhledávače.
Nyní přichází otázka, jak má takový SEO článek vypadat. Ideální je, když na zásady a kritéria textu myslíte již na jeho začátku. Můžete ho přizpůsobit až na konci, ale je zde riziko, že to na něm bude vidět. A to rozhodně nechcete. Podívejme se na úplný základ.
Struktura
Struktura je důležitá pro návštěvníka i roboty. Ideální je používat nadpisy a podle nich text dělit (H1, H2, H3 atd.). Stejně tak vsaďte na zvýrazňování důležitého tučně, odrážky, číslování a tvoření odstavců v délce tří až pěti řádek. Jen tak bude text skutečně přehledný a bude velice jednoduché ho číst a vyhledávat v něm to, co daný člověk hledá.
S tím souvisí i samotné psaní. Vhodné jsou kratší věty. Souvětí na tři řádky nikdo číst nebude a pokud ano, tak mu s největší pravděpodobností neporozumí. Nepoužívejte odborné termíny, pokud se nejedná o odborný článek. Používejte běžný jazyk, ale pokud se nebude jednat o moderní produkt či službu určenou pro mladší generace, držte se spisovného jazyka.
Rozsah, obrázky a ALT
Zde je to trochu sporné. V minulosti např. Google dával přednost kratším článkům o 500 až 600 slov. Dnes se mu líbí i delší věci, takže s rozsahem si zas takovou hlavu nelamte. Hlavně do něj dostaňte vše, co chcete a potřebujete. Nezapomínejte ani na obrázky nebo fotky opatřené ALT (alternativním) popisem. Ten slouží k tomu, aby vyhledávač věděl, co se na obrázku nachází.